wróć do listy aktualności
data.title
9/2/2021 Porady

Dietetyczne słodkości - czyli desery w wersji FIT

Wiele osób uważa, że zdrowe odżywianie wiąże się z samymi wyrzeczeniami, zatem czy chcąc zdrowo się odżywiać należy wyeliminować wszelkie słodkości? Oczywiście, że nie! Przygotowaliśmy 5 fit deserów, które są łatwe w przygotowaniu i niskokaloryczne - koniecznie musisz ich spróbować.

Przepis na fit Pudding Chia 

Ten deser bazuje na nasionach Chia, które są bogatym źródłem błonnika pokarmowego oraz kwasów tłuszczowych omega-3. 

Lista składników:

  • - 4 łyżki nasion Chia,
  • - 250 ml mleka krowiego lub roślinnego (np. owsiane),
  • - 1 łyżka miodu,
  • - 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego,
  • - ulubione owoce do podania (np. maliny, truskawki).

Sposób przygotowania:

Krok 1.

Przygotować słoiczki lub małe szklanki. Do każdego słoiczka wsypać 2 łyżki nasion Chia i zalać po równo mlekiem. Dodać miód i ekstrakt waniliowy, dokładnie wymieszać. Odstawić na 15 minut.

Krok 2.

Po upływie 15 minut zamieszać jeszcze raz i włożyć do lodówki na minimum 5 godzin. Podawać z ulubionymi owocami.

Czas przygotowania: ok. 5 min + czas tężenia

Porcje: 2

Fit Panna Cotta - przepis

Odchudzona wersja kultowego deseru. Jeśli zdecydujesz się na odżywkę białkową, otrzymasz dodatkowe źródło białka w diecie!

Lista składników:

  • - 400 ml mleka krowiego lub roślinnego,
  • - 30g odżywki białkowej o smaku waniliowym (ewentualnie można zastąpić 1 łyżeczką ekstraktu waniliowego),
  • - 2 łyżki żelatyny,
  • - 20g ksylitolu,
  • - 100g ulubionych owoców, do dekoracji (np. borówki i maliny),
  • - 20g orzechów pekan, do dekoracji.

Sposób przygotowania:

Krok 1.

W garnku podgrzać mleko i dodać żelatynę. Mieszać aż do całkowitego rozpuszczenia żelatyny. Pod koniec dodać odżywkę białkową i ksylitol. Zblendować na gładką masę.

Krok 2.

Przygotowaną masę rozlać do miseczek i wstawić do lodówki na minimum 3 godziny. Podawać z owocami i posiekanymi orzechami.

Czas przygotowania: ok. 5 minut + czas tężenia

Porcje: 2

Owoce w czekoladzie - przepis na fit przekąskę

Potrzebujesz szybkiej i zdrowej przekąski? Spróbuj tego przepisu, ulubione owoce z dodatkiem czekolady smakują obłędnie!

Lista składników:

  • - 5 mandarynek, obranych i podzielonych na kawałki,
  • - 100g gorzkiej czekolady,
  • - 1 łyżeczka oleju kokosowego,
  • - sól morska gruboziarnista, do posypania.

Sposób przygotowania:

Krok 1.

Pokrój czekoladę na mniejsze kawałki i rozpuść w kąpieli wodnej. Dodaj łyżeczkę oleju kokosowego.

Krok 2.

Wyłóż papierem do pieczenia deskę lub mniejszą blaszkę. Zanurz każdy kawałek mandarynki w czekoladzie i odłóż na deskę.  Udekoruj solą morską i odstaw do lodówki na pół godziny.

Czas przygotowania: ok. 10 minut + czas chłodzenia

Porcje: 2

Przepis na fit sernik na zimno

Dietetyczna propozycja sernika z dodatkiem galaretki pomarańczowej sprawdzi się na każdym stole.

Lista składników:

  • - ok. 10 sztuk daktyli bez pestki,
  • - 30g płatków owsianych lub 30g mąki owsianej,
  • - 30g masła orzechowego,
  • - 3 łyżki żelatyny,
  • - 300g twarogu półtłustego,
  • - 250g jogurtu greckiego,
  • - 3 łyżki miodu,
  • - 2 pomarańcze,
  • - starta skórka z pomarańczy.

Sposób przygotowania:

Krok 1. – spód

Daktyle należy zalać wrzątkiem i odstawić na 10-20 minut pod przykryciem. W tym czasie zmielić płatki owsiane na mąkę. Odcedzone daktyle zblendować wraz z masłem orzechowym i powstałą mąką. Przygotowany spód podzielić i wylepić nim dno 4 szklanek. 

Krok 2. – masa serowa

2 łyżki żelatyny należy zalać zimną wodą, dokładnie wymieszać i odstawić na kilka minut. Pozostałe składniki takie jak: twaróg, 2 łyżki miodu i jogurt naturalny zblendować na gładką masę. Do żelatyny dodać niewielką ilość gorącej wody i dokładnie wymieszać. W celu zahartowania dodaj łyżeczkę twarogu, a następnie przelej całość do masy serowej. Przelej wszystko do szklanek z wcześniej przygotowanym spodem i odstaw do lodówki na minimum 2 godziny.

Krok 3. – galaretka pomarańczowa 

Przygotuj żelatynę jak przy masie serowej. Obierz pomarańcze ze skórek i błonek i zblenduj razem z 1 łyżeczką miodu. Do pomarańczy dodaj powstałą żelatynę oraz trochę skórki z pomarańczy, powstałą płynną masę przelej do szklanek z prawie gotowym już sernikiem. Odstaw do lodówki w celu stężenia się galaretki.

Zielone smoothie - przepis na fit deser

Propozycja idealna dla fanów herbaty Matcha – i nie tylko! Pyszne kremowe smoothie wpasuje się w Twój jadłospis.

Lista składników:

  • - 1 banan,
  • - 200g mrożonego mango,
  • - 4 garście szpinaku baby,
  • - 6 sztuk daktyli bez pestek,
  • - 200 ml mleka krowiego lub roślinnego,
  • - 1 łyżeczka ekstraktu  waniliowego,
  • - opcjonalnie 1 łyżka herbaty Matcha.

Sposób przygotowania:

Krok 1.

Umieść wszystkie składniki w blenderze i zmiksuj na gładką masę.  Jeśli koktajl wydaje się zbyt gęsty dodaj więcej mleka. Przelej do dużych szklanek.

Czas przygotowania: ok. 5 minut

Porcje: 2

Przepisy na fit przekąski - podsumowanie!

Zdrowe odżywianie należy traktować jako styl życia, a nie restrykcyjną dietę pełną wyrzeczeń. Takie podejście będzie sprzyjało utrzymaniu należnej masy ciała oraz odciąży głowę. Słodkie propozycje mogą pojawiać się w jadłospisie i stanowić jego urozmaicenie. Gdy najdzie nas ochota na cos słodkiego warto sięgać po zdrowsze zamienniki tradycyjnych deserów.