food-vegetables-italian-restaurant

Zdrowe przekąski na każdą okazję

Sytuacji, w których mamy ochotę coś podjadać, jest naprawdę dużo. Robimy to w pracy, na spotkaniach rodzinnych i z przyjaciółmi, a nawet w domu, podczas oglądania ulubionego serialu. Wprowadzając dietę, nie musimy rezygnować ze wszystkich przekąsek. Wystarczy, byśmy zastąpili niezdrowe produkty.

Chipsy

Oglądanie filmu, impreza lub wizyta znajomych? Chipsy zdecydowanie zbyt często i przy zbyt wielu okazjach znajdują się na naszych stołach. Na szczęście pojawiają się alternatywne rozwiązania. Do najpopularniejszych należy prażony jarmuż, ale jest również inna, zdrowa opcja – pieczone buraki. Przygotowanie jest naprawdę proste. Wystarczy obrać kilka buraków ze skórki, pokroić w cienkie plastry, a następnie włożyć do piekarnika. Buraki można posypać ulubionymi przyprawami lub po prostu delikatnie posolić. Powinny się piec około 20 minut – i gotowe! :)

Grzanki

Czy jest ktoś, kto nie jadł tostów z serem? Niestety, trudno nazwać chleb tostowy zdrowym. Dlatego warto zastąpić go np. grzankami z awokado. Sprawdzą się zarówno na śniadanie, jak i kolację, a dodatkowo będą idealną przekąską podczas różnych spotkań. Żeby je zrobić, potrzeba pełnoziarnistego chleba, jednego dojrzałego awokado, jogurtu greckiego oraz świeżej mięty. Awokado, razem z dwiema łyżkami jogurtu oraz miętą trzeba dokładnie zblendować, w ten sposób uzyskamy zdrową pastę na podpieczone kromki chleba (można je podgrzać zarówno w tosterze, jak i piekarniku).

Paluszki

Paluszki nie posiadają żądnych wartości odżywczych. Niestety, z ogromną chęcią sięgają po nie zarówno dorośli, jak i dzieci. Dodatkowo, trudno kontrolować liczbę zjedzonych paluszków, dlatego pochłaniamy ich olbrzymie ilości. Istnieje teoria, mówiąca o tym, że paluszki (i chipsy) cieszą się tak ogromną popularnością wśród przekąsek, bo można je „chrupać”. Dźwięk chrupania ma jakoby wpływać na chęć podjadania. Jeśli tak, to warto zamienić paluszki na marchewkę lub seler naciowy. Umytą i obraną marchewkę kroimy w słupki (z selerem robimy to samo) – przekąska gotowa. A żeby „chrupanie” było jeszcze smaczniejsze, można przygotować sos tzatziki. Do jego przygotowania niezbędne są: duży ogórek, jogurt grecki, 2-3 ząbki czosnku oraz łyżka soku z cytryny. Do 300ml jogurtu dodajemy starty ogórek oraz przyprawy, a następnie dokładnie mieszamy – otrzymujemy smaczny dip do przygotowanych wcześniej warzyw.

Pizza

Włoska kuchnia cieszy się w Polsce ogromną popularnością, zwłaszcza, gdy chodzi o pizzę. Nic więc dziwnego, że coraz częściej staramy się tworzyć jej coraz bardziej odchudzone wersje. W Internecie znajdziemy przepisy na  pizzę o spodzie z kalafiora czy cukinii. Pojawiła się nawet orzeźwiająca wersja w postaci arbuza. Wystarczy dokładnie umyć i pokroić arbuza w plastry. Następnie, każdy plaster podzielić na kawałki (przypominające kawałki pizzy). Na wierzch można położyć m.in.: ser feta lub kozi, oliwki oraz rukolę. Jeśli wolimy słodszą wersję – nic nie stoi na przeszkodzie!

Napoje gazowane

Trudno jest nagle zamienić słodki napój gazowany na sok warzywny. Mimo wszystko, warto zadbać o to, aby przekąskom towarzyszyło coś zdrowego do picia, np. domowa mrożona zielona herbata. Możemy dodać do niej owoców – idealnie ugasi nasze pragnienie i będzie zdecydowanie lepsza od coli. Dla zwolenników nieco słodszych rozwiązań proponujemy owocowe koktajle. A jeśli bardzo zależy nam na czymś gazowanym, warto sięgnąć po naturalnie zmineralizowaną wodę gazowaną, którą możemy podać ze świeżą miętą, lodem oraz owocami.

Nie musimy rezygnować z przekąsek. Możemy jednak sprawić, by były zdrowe i nie powodowały u nas wyrzutów sumienia, a satysfakcję. Przygotowanie zdrowych produktów wcale nie zajmuje wiele czasu, a dzięki temu nie faszerujemy się pustymi kaloriami i niezdrowymi, tłustymi produktami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *