Friendship Together Bonding Unity Youth Culture Concept

Jak Twoja osobowość wpływa na Twoją wagę?

Niezależnie od tego, czy lubisz imprezować, czy jesteś molem książkowym lub nocną sową, Twoja osobowość odgrywa zaskakująco dużą rolę w procesie odchudzania. Postępuj zgodnie z tym przewodnikiem, aby odkryć swój typ osobowości i wykorzystać własne cechy, aby schudnąć i utrzymać wymarzoną wagę na stałe.

Jeśli jesteś impulsywny

W słynnym badaniu z 1972r. naukowcy zaoferowali małym dzieciom wybór pomiędzy jedną pianką marshmallow lub, jeśli poczekały 15 minut, dwoma piankami. Te dzieci, które poczekały, w przyszłości odniosły więcej sukcesów. Zdolność do opóźniania gratyfikacji odnosi się również do utraty wagi. Ludzie dzielą się na „jedno-” albo „dwu-piankowych”. Jeśli walczysz z utratą wagi, prawdopodobnie jesteś człowiekiem „z jedną pianką”. Wyeliminowanie niewielkich pokus pomoże; zaprzestań przechowywania niezdrowego jedzenia w swojej kuchni.

Jeśli można na Tobie polegać

Zawsze na czas? Zawsze działasz zgodnie z zasadami? Jesteś sumienny, co sprawia, że łatwiej jest Tobie trzymać się planu jedzenia lub ćwiczeń. Niezależnie od tego, czy jesteś osobą sumienną, czy nie, istnieje paradoks, ponieważ stworzenie planu zmusza cię do myślenia o jedzeniu przez cały czas, co może działać przeciwko Tobie. Rozwiązanie: stwórz rutynę, która nie koncentruje się na utracie wagi, ale która nadal będzie do niej prowadzić. Na przykład, zamiast wozić swoje dzieci do szkoły oddalonej o kilometr – odprowadź je pieszo.

Jeśli masz skłonność do huśtawki nastrojów

Jeśli jesteś emocjonalnie pobudliwy, wszystko jest albo bardzo dobre, albo nieakceptowalne. Niektórzy ludzie są emocjonalnymi zajadaczami, więc im bardziej niestabilna Twoja emocjonalna huśtawka, tym bardziej prawdopodobne, że sięgniesz po jedzenie. Im bardziej jesteś podekscytowany, tym bardziej chcesz podejmować działania, a jedzenie to dla ciebie działanie. Naucz się rozpoznawać własne wzloty i upadki i staraj się przekierować swoje impulsy na coś innego, np. telefon do kolegi lub intensywny trening na siłowni.

Jeśli jesteś cichy

Osoby, które wolą wieczory z książką, zamiast z przyjaciółmi w barze, mogą mieć problemy z utratą wagi. Introwertycy podejmują decyzje w sposób mniej impulsywny, a bardziej przemyślany, co pozwala im rozważać swoje wybory w bardziej racjonalny sposób. Są bardziej skłonni do posiadania cech, które umożliwiają im zaangażowanie się w zdrową dietę i regularne, rutynowe ćwiczenia, z których oba wymagają utrudnień, ciężkich dla bardziej impulsywnych osób. Ekstrawertycy powinni planować z wyprzedzeniem sytuacje, które testują siłę woli. Dla przykładu: przed wyjściem na imprezę, wcześniej powinni zjeść zdrową przekąskę, żeby zmniejszyć prawdopodobieństwo pochłonięcia śmieciowego jedzenia w mieście.

Jeśli surowo oceniasz siebie samego

Ludzie, którym brak współczucia, reagują negatywnie za każdym razem, gdy popełniają błąd. Osoby z wysokim poziomem współczucia po prostu idą dalej i obiecują, że nie popełnią tego samego błędu ponownie. Jeśli jesteś surowy wobec siebie, bardziej prawdopodobne, że będziesz nadal przejadać się po tym, jak złamiesz dietę, ponieważ świadomość, że zawiodłeś, prowadzi do poczucia beznadziejności. Jeśli z natury nie jesteś samolubny, musisz popracować nad sobą. Postępuj zgodnie z tą radą, aby zostać swoim najlepszym przyjacielem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *