Chcesz mieć płaski i umięśniony brzuch? Oto, co powinieneś jeść!

Kiedy próbujesz odchudzić swoją talię, to, co jesz, odgrywa ogromną rolę. Poza piciem wystarczającej ilości wody, spożywaniem świeżych produktów i zdrowych tłuszczów oraz unikaniem notorycznych wykroczeń dietetycznych (alkohol, napoje gazowane i cukier), niektóre produkty spożywcze są szczególnie dobre dla kurczenia się brzucha.

Te kilka produktów pomoże ci utrzymać wąską talię, zmniejszając wzdęcia, zwiększając metabolizm i dostarczając organizmowi ważnych składników odżywczych, które wspomagają utratę wagi.

Ogórki

Dzięki flawonoidowemu przeciwutleniaczowi kwercetyny (która zmniejsza obrzęki) i wysokiej zawartości wody – 96%, ogórki zdecydowanie mogą pomóc w zapobieganiu wzdęciom. To chrupiące warzywko jest również niezwykle wszechstronne: zjedz go w sałatce, posyp nim jogurt lub chrup plasterki ogórka z domowym humusem.

Soczewica

Jako członek super odżywczej rodziny, soczewica – wraz z innymi nasionami, które rosną w strąkach jak ciecierzyca, biała fasola i suszony groch – są wypełnione białkiem i błonnikiem, które zwiększają uczucie sytości. Są także dobrym źródłem żelaza; jest to ważne, ponieważ badania wykazały, że niedobór minerału może spowolnić metabolizm.

Banany

Pragniesz popołudniowej przekąski? Banan może być twoim najlepszym wyborem. Oprócz potasu banany są bogate w skrobię, zdrowy węglowodan, który organizm trawi powoli, dzięki czemu można dłużej cieszyć się uczuciem sytości. Skrobia zachęca również wątrobę do przejścia w tryb spalania tłuszczu, zwiększając metabolizm. Banany, poprzez regulację poziomu sodu, pomagają w zapobieganiu gromadzenia się wody w organizmie.

Papaja

Istnieje wiele powodów, aby pokochać ten barwny owoc tropikalny, który jest bogatym źródłem witamin A, C, E i kwasu foliowego. Papaje zawierają również enzym zwany papainą, który pomaga układowi trawiennemu rozkładać trudne do strawienia pokarmy, co z kolei zapobiega stanom zapalnym i wzdęciu brzucha.

Pełne ziarna

Dieta bezglutenowa może być modna, ale węglowodany nie są wrogami (chyba że zdiagnozowano u ciebie celiakię lub nietolerancję glutenu). W rzeczywistości węglowodany pełnoziarniste pomagają ci zachować szczupłą sylwetkę. Pełne ziarna są doskonałym źródłem błonnika, który wspomaga trawienie i zwiększa uczucie sytości. W jednym z ostatnich badań naukowcy odkryli, że kobiety, które regularnie spożywały pełne ziarna, miały o 49% mniejsze ryzyko znacznego zwiększenia masy ciała.

Papryka chili

Pikantne potrawy, np. z papryką chili, pobudzają twój metabolizm i pomogą w zachowaniu zdrowych celów żywieniowych. Kapsaicyna (aktywny składnik, który nadaje papryce chili ostrość) może pomóc w zapobieganiu przybieraniu na wadze. Badacze odkryli, że uczestnicy, którzy jedli pokarmy bogate w kapsaicynę, mieli mniej zachcianek na tłuste, słone i słodkie potrawy, a także zmniejszony apetyt.

Zielona herbata

Ten pradawny napój zawiera ważne antyoksydanty, które pomagają zwalczać stany zapalne, zwiększać energię i spalać tłuszcz. Dodatkowo obniża tzw. zły cholesterol u osób z nadwagą, dlatego wielokrotnie łączono zieloną herbatę z odchudzaniem.

Dlatego robiąc kolejne zakupy spożywcze, upewnij się, że w Twoim koszyku znajdą się wszystkie, wyżej wymienione, produkty. Owoce będą idealne na śniadanie, ogórki można potraktować jako przekąskę i zjeść np. z sosem tzatziki. Papryka chili jest uniwersalną przyprawą – możesz wykorzystać ją zarówno do potraw, jak i do ciepłych napojów, np. kawy. Zadbaj o to, żeby w Twojej diecie znalazły się składniki, które pomogą Ci w uzyskaniu wymarzonego, płaskiego brzucha.