Woman having salad meal at the restaurant

Brakuje Ci dyscypliny? Wypróbuj tego sposobu na zrzucenie zbędnych kilogramów

Jeśli chodzi o dietę, niewiele rzeczy jest ważniejszych niż dyscyplina. To w niej leży różnica między sięgnięciem po batonik lub wyrzucaniem go do kosza. To potężna broń w zbrojowni odchudzania. Ale co w sytuacji, gdy twoja dyscyplina praktycznie nie istnieje?

Jak możesz odnieść sukces w swoich planach dietetycznych, jeśli nie możesz poświęcić więcej niż kilka dni bez poddawania się pokusom? Odpowiedź nie polega na próbie wymuszenia na sobie dyscypliny, ale na jej ćwiczeniu i zwiększaniu jej siły w czasie.

Błędy, które popełnia większość ludzi

Wszyscy lubimy ideę szybkiej i bezbolesnej utraty wagi. Dlatego branża odchudzająca jest tak ogromna – marketerzy i przedsiębiorcy bogacą się na ludziach, którzy desperacko szukają szybkiego rozwiązania. Bardzo często, mimo początkowego przestrzegania diety, ludzie wracają do starych nawyków i z czasem do starej wagi. Wówczas cykl się powtarza, a przemysł dietetyczny wciąż się bogaci. Dlaczego tak się dzieje? Osoby na diecie wzywają swoją siłę woli do zaangażowania się w działanie, ale gdy ich siła woli zostanie wyczerpana, ich dyscyplina nie jest wystarczająco silna, aby utrzymać pierwotny kierunek działania.

Różnica między siłą woli a dyscypliną

Pojęcie siły woli często stosuje się zamiennie z pojęciem dyscypliny, ale dla celów dietetycznych mają one wyraźnie odmienne znaczenie.

Siła woli: zdolność do decydowania i inicjowania działania.
Dyscyplina: trenowanie, aby robić coś w kontrolowany i nawykowy sposób.

Siłą woli jest to, co włącza silnik; dyscyplina jest tym, co utrzymuje go po uruchomieniu. Jeśli kiedykolwiek narzuciłeś sobie reżim zdrowego odżywiania i zrezygnowałeś z niego po kilku dniach lub tygodniach, doświadczyłeś nieudanego przejścia od siły woli do dyscypliny.

Brak dyscypliny jest często przyczyną niepowodzenia dietetycznego. Nie jest to żadna rewelacja; jesteś prawie na pewno świadomy, że brakuje ci dyscypliny. Pytanie brzmi: co możesz zrobić, aby wzmocnić swoją dyscyplinę?

Ustalanie niemożliwych celów

Gdyby ktoś powiedział ci, że masz jutro przebiec 3-godzinny maraton lub wycisnąć 150 kg na ławeczce, jak byś zareagował? Prawdopodobnie powiedziałbyś, że to niemożliwe (chyba że jesteś zagorzałym biegaczem lub sztangistą). Mimo to wielu z nas narzuca sobie równie absurdalne cele jeśli chodzi o dietę.

Postanawiamy za jednym zamachem usunąć z diety wszystkie fast foody, napoje gazowane, słodycze i „niezdrowe” produkty spożywcze. Zastępujemy je chudymi mięsami oraz świeżymi owocami i warzywami, wszystkie gotowane od zera (pomimo tego, że jesteś przyzwyczajony do jedzenia w mieście lub gotowania posiłków w kuchence mikrofalowej). Czy to dziwne, że ten plan często zawodzi? Jest to odpowiednik przejścia z niewykonywania żadnych ćwiczeń do biegania 10 km dziennie w ciągu tygodnia.

Nie przyjmiesz z dnia na dzień zupełnie innego sposobu odżywiania. Nierozsądnie byłoby oczekiwać tak szybkiej zmiany. Oczywiście, te wyczyny nie muszą być niemożliwe. Jeśli pracujesz nad wzmocnieniem swojej dyscypliny w czasie, w końcu będziesz w stanie trzymać się diety, która powoduje długoterminową utratę i kontrolę wagi.

Stopniowa dieta

Kluczem do wzmocnienia dyscypliny jest robienie tego stopniowo. Pierwszego dnia, jeśli pozwolisz sobie na jedzenie jak chcesz, nie będziesz potrzebował żadnej dyscypliny. Drugiego dnia możesz zastąpić jedną przekąskę czymś zdrowszym lub zmniejszyć porcję obiadową o 10%, co wymagałoby odrobiny dyscypliny.

Gdy twoja dieta zaczyna rozpadać się na kawałki, cofnij się o krok do swojej strefy komfortu i spróbuj dokonać kolejnej (być może alternatywnej) zmiany, kiedy znów poczujesz się gotowy.

Łatwe podejście do diety

W tym sposobie na dietę najwspanialsze jest to, że jest naprawdę prosty. Nigdy nie przekraczasz granic swoich możliwości – istniejesz w ciągłym stanie umiarkowanej i łatwej do opanowania dyscypliny. Nie ustalaj limitu czasu, w którym musisz osiągnąć dany cel i nigdy nie przekraczaj możliwości dyscypliny, a z pewnością odniesiesz sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *