10 niewiarygodnych sposobów, które pomogą Ci schudnąć

Masz za sobą już niemal wszystkie diety-cud. Niestety, za każdym razem, gdy zaufałeś logicznie brzmiącym planom i pokładałeś całą wiarę w strategię żywieniową, wciąż nie udawało Ci się obniżyć wagi? Zaczynasz czuć, że czas, który inwestujesz w plan odchudzania jest marnotrawstwem? Poznaj kilka niewiarygodnych sposobów, które mogą wpłynąć na twoje chudnięcie.

  1. Możesz schudnąć, żyjąc na większych wysokościach

Ostatnie badania wykazały, że istnieje pewien związek między życiem na wysokości a utratą wagi. Chodzi o to, że organizm osoby żyjącej na wysokościach, produkuje więcej leptyny, a ta jest stymulatorem apetytu, który sprawia, że czujemy się syci. Żeby tego było mało – leptyna przyspiesza metabolizm!

  1. Czy olej z ryb może pomóc w odchudzaniu?

 Spożywanie oleju z ryb może zwiększyć utratę wagi o 2-5%, ponieważ olej pomaga w walce z depresją. Człowiek zmagający się z tą chorobą lub stanami depresyjnymi nie ma ochoty na kontrolowanie swojej diety, a tym bardziej ćwiczenia. Lepszy nastrój oznacza większą motywację do działania, a tym samym do ćwiczeń.

  1. Dreszcze i ich rola w chudnięciu

Oto jedna z najbardziej niewiarygodnych porad dotyczących utraty wagi: spędzanie czasu w niższych temperaturach może pomóc ludzkiemu ciału zrzucić zbędne kilogramy, ponieważ organizm musi spalić energię, aby się rozgrzać. Dlatego w miarę możliwości skręć ogrzewanie w domu i nie unikaj ćwiczeń na świeżym powietrzu zimą.

  1. Możesz schudnąć podczas siedzenia! Nie wierzysz w to?

Nawet jeśli masz siedzący tryb życia, możesz podczas pracy wykonać kilka prostych ćwiczeń przed komputerem. Na przykład siedząc w pozycji wyprostowanej, możesz mocno napinać mięśnie brzucha. Jeśli masz krzesło obrotowe, złap się biurka, ustabilizuj barki i wykonuj energiczne skręty biodrami. Pamiętaj, żeby utrzymywać tułów w stabilnej pozycji. Dzięki temu spalisz nieco kalorii a przy okazji się porozciągasz!

  1. Przeżuwaj pożywienie starannie, aby schudnąć

Nawet sposób jedzenia może wpłynąć na zrzucenie wagi. Jak się okazuje, osoby, które dokładnie przeżuwają jedzenie, pochłaniają mniej kalorii niż te, które łapczywie połykają duże porcje. Dodatkowo, oprócz spożywania mniejszej liczby kalorii, stwierdzono u nich wyższe stężenie hormonu odpowiedzialnego za procesy trawienne.

  1. Czy kurkuma może pomóc w utracie tłuszczu?

Kurkuma od dawna stosowana jest jako naturalny lek na wiele dolegliwości. Ostatnie badania na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku dotyczyły wpływu kurkuminy w kurkumie na utratę wagi. Jak się okazuje, poza działaniem antynowotworowym, przeciwgrzybicznym, antybakteryjnym i antywirusowym, kurkuma korzystnie wpływa na odchudzanie, ponieważ wspiera tworzenie i wydzielanie żółci w wątrobie, a ta uczestniczy w procesach trawienia spożytych tłuszczów.

  1. Pozbądź się zgromadzonych tłuszczów przy pomocy cynamonu

Cynamon to nie tylko aromatyczna przyprawa. Ma również właściwości zdrowotne oraz odchudzające. Dodaj jego szczyptę do deseru np. z jabłek, a zaobserwujesz efekty!

  1. Dziwny trik z zimnymi orzechami

Wrzuć torbę z pistacjami oraz włoskimi i ziemnymi orzechami do foliowej torby, a tę do zamrażarki. Jeśli dopadnie cię wieczorny głód, zjedz garść orzechów (maksymalnie 15-20 sztuk). To najzdrowsza przekąska, jaką możesz sobie zaserwować, a jedząc ją na zimno, uruchamiasz dodatkowe spalanie kalorii (organizm wytwarza energię, aby ogrzać się i ‘ochronić’ przed zimnem pochodzącym z jedzenia).

  1. Jedz z mniejszych talerzy

Z biegiem lat nasze talerze stały się większe, a co za tym idzie – nasze posiłki również. Korzystając z mniejszych talerzy, nakładasz i zjadasz mniejsze porcje.

  1. Pieprz cayenne a utrata wagi

Pieprz cayenne to drobno zmielone, suszone chili specjalnej odmiany. Dzięki swoim właściwościom czasowo przyspiesza tempo metabolizmu i usprawnia trawienie – przez kilka godzin szybciej spalasz tkankę tłuszczową.